De internetklant blijkt, dankzij onze “rammelende” wetgeving, nog steeds vogelvrij te zijn.
Internetklanten kunnen gewoon straffeloos worden opgelicht en zijn daarom nog steeds uiterst kwetsbaar.
Het hoofd PR van Marktplaats, Jasper Theisse, zei onlangs nog “verbaasd en en teleurgesteld” te zijn.
Maar zijn verbazing en teleurstelling zijn slechts “gespeeld”, omdat Marktplaats wèl eenvoudig een “tool” kan invoeren, om die oplichting tegen te gaan.
Ik bedoel de succesvolle “feed back”, waarbij klant en leverancier een, voor iedereen zichtbaar, waardeoordeel over elkaar geven, zoals dat bij Ebay, waarvan Marktplaats óók een onderdeel is, vanaf het prille begin al heel lang zo gebruikelijk is!

Daarnaast kunnen de Рonveilige(!) РIdeal-betalingen, w̬l veilig via PayPal worden gedaan.
Dat kan, omdat PayPal je betaling retourneert, als er niet wordt geleverd.
Dat staat in schril contrast tot onze eigen – arrogante – banken die, zoals voor hen zo gebruikelijk, helemaal niets(!) voor je doen.
Als – vogelvrije – klant heb je daarnaast natuurlijk ook macht: kun je niet met PayPal betalen, dan moet gewoon zo niet meer kopen.
Misschien dat de Marktplaats aanbieders èn onze eigen, arrogante, banken dan óók eens wakker worden geschud!

Please follow and like us:

3 thoughts on “Internetklant vogelvrij!

  1. Joop, wat je zegt over de koper bescherming van Paypal klopt langs geen kanten. Ik heb in het verleden een product aangekocht vanuit China. Betaald, levering ( en volop douane kosten ). Toen we de boel open deden, was het idd dat product, maar het was volop gekrast, en volop sporen van gebruik ( zelf producten erop geïnstalleerd dat er niet op hoorde ). Het product was 2de hands. Maar we hadden wel een “nieuwe” product gekocht, voor de nieuw prijs. Paypal discussie gestart, volop alles uitgelegd, informatie gegeven, foto’s enz … de timeout periodes afgewacht van Paypal, en aangezien de verkoper nooit wou antwoorden via paypal,… de boel naar arbitrage laten gaan bij Paypal. Hun antwoord was: Aangezien je het product niet aangekocht hebt via eBay ( waar Paypal nu onderdeel van is ), heb je geen koper bescherming!!! Discussie gesloten, en dat was het voor hun. Bescherming: 0!!! Verkoper: Bleef beweren via hun eigen website, dat ze nooit 2de hands producten verkochten ( terwijl je na simpel zoektocht op Google volop uitleg vond van mensen dat zo afgezet waren ). Bewijs voor Paypal: 0 waard. U kocht niet via ebay. Einde verhaal… Tja …

  2. Beste Ben,
    Ik gaf de combinatie Ebay-Paypal als voorbeeld aan in relatie tot de klachten over Marktplaats, dat n.b. een dochter is van Ebay, en waarvan het hoofd PR,Jasper Theisse, nèt doet alsof Marktplaats haar uiterste best doet, om de koper te beschermen: niets dus!
    Kortom, mijn reactie was direct gericht tegen de Ebay-dochter Marktplaats.
    Eebn en ander neemt natuurlijk niet weg, dat jouw ervaringen slecht zijn. Het is goed, dat je deze ook in dit forum aan de orde stelt.
    Als je niets doet, dan dan weet je zeker, dat er niets gebeurt!
    Ik stel voor, dat alle Paypal gebruiker hierover vragen aan Pay-Pal Pal gaan stellen. Misschien schudden we hen dan wakker.

  3. Beste Ben,

    Ik heb jouw klacht bij PayPal neergelegd en kreeg van hen de onderstaande reactie.
    ————————————————-
    Na het lezen van uw e-mail kan ik u mededelen dat u onder de kopersbescherming van PayPal valt,
    voor aankopen via marktplaats.nl. Als u uw PayPal-rekening gebruikt vooor betaling op marktplaats.nl, heeft u na de transactiedatum 45 dagen de tijd om een geschil te openen voor niet ontvangen produkten.
    ————————————————-
    Kortom Ben, ook bij Marktplaats is PayPal bescherming mogelijk, als je daar een account hebt en die heb ik al jarenlang.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *