Rik van de Westerlaken gaf in de Telegraaf van 291214 “zijn” analyse van het kijkersaanbod op de verschillende NOS journaals.
Waar Rik echter gemakshalve aan voorbij gaat, dat is dat de kijkers steeds minder lang kijken.Immers, zodra de gebruikelijke sport-roddel, dan wel de overbodige vooraankondigingen, waar n.b. niemand om vraagt, in beeld verschijnen, dan zappen er steeds meer, behoorlijk opgeleide, kijkers gewoon weg. Er zijn vrijwel elke dag sportprogramma’s en er is zelfs ook nog een Studie Voetbal. Ik vraag mij daarom af, waarom de nieuws- en actualiteitenrubrieken ook nog met sport (als regel voornamelijk voetbal)roddel moeten worden gevuld, terwijl NOS Sport zelf dagelijks toch al zo dominant op alle zenders aanwezig is. Datzelfde geldt voor de oeverloze stroom vooraankondigingen: tegenwoordig in ongeveer elke STER-afvalbak! We krijgen dan eerst veel ongevraagde reclameherrie “door de strot gedrukt” en aansluitend daarop, ook nog beeldvullend, de kop van Paul de Leeuw, waarop iedereen al lang is uitgekeken!

Please follow and like us:

1 reactie op “Kijkersanalyse Journaals

  1. Onze nieuwsvoorziening lijkt niet op dat van de Russen ten tijdne van de USSR maar is een kopie daarvan.Onze overheid heeft zo langzamerhand een hele dikke vinger in de pap.
    De onafhankelijke blogjes bieden gelukkig nog een beetje uitkomst

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *