Beetje boos

U kent die situatie waarschijnlijk wel.

Ondanks het feit, dat zo ongeveer iedereen wel telefonisch bereikbaar is, wordt het toch steeds moeilijker om voor een zakelijk gesprek nog een echt mens aan die telefoon te krijgen.

Steeds vaker wordt de beller bij bedrijven geteisterd door ellenlange- en oeverloze keuzemenu’s. In een aantal gevallen gaat deze voorkeuze”service” zo ver, dat onze beller na een aantal vragen te hebben beantwoord, soms zelfs de opdracht krijgt om een ander nummer te bellen, waar ongeveer dezelfde ellende opnieuw moet worden doorgeworsteld.

Als onze beller dan op een gegeven moment de illusie krijgt aangereikt, dat er eindelijk een echt mens aan de lijn komt, dan wordt er weer een nieuwe geluidchip geopend met de beruchte mededeling dat “al onze medewerkers” op dat moment in gesprek zijn: ook bij woekertarief-gesprekken. De beller belandt dan in een wachtrij en wordt daar veelal “getrakteerd” op de meest afschuwelijke muziek, rechtstreek op diens trommelvlies, of een “waslijst” aan bedrijfsactiviteiten, waarin de beller helemaal niet geïnteresseerd is waarvoor deze juist niet belde.

Probeer bijvoorbeeld maar eens de “klantenservice” van een telefoonprovider. Wedden dat u daar net zo bedroefd van wordt als ik?

——————————————————————————–

Please follow and like us:

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *