Trein

Wat denk je ?
Valt er een beetje sneeuw, rijden er geen treinen meer.
Honderdduizenden mensen zitten vast op stations.
De enige informatie die de reizigers krijgen is dat door de hevige sneeuwval er bijna geen treinen meer rijden.
Nou dat is informatie waar je in ieder geval wat aan hebt.
Je zal op Utrecht CS staan en naar Groningen moeten of op Koog aan de Zaan en naar Enschede.
Nou daar sta je dan om een uur of drie en vier en vijf en zes en zeven.
Lekker warm op zo’n tochtig perron waar het  5o onder nul is.
ProRail en de NS hebben zich van de zomer aan hun woord gehouden er komen geen grote vertragingen meer voor op het spoor.
Zij hebben alles goed in de hand.
Ja op zo veel sneeuw hadden ze afgelopen zomer natuurlijk niet gerekend.
Dan bevriezen de wissels dat is toch logisch.
Dat verwacht je toch niet!
Anders hadden ze die belofte van bijna geen vertragingen meer nooit gedaan.
Volgens mij en honderdduizenden andere reizigers zijn de mensen van ProRail en de NS een stel incompetente lapzwansen.
Mensen die er alleen maar voor zich zelf zitten en niet voor de reiziger die hun salaris betaalt door een veel te duur kaartje te kopen met de bedoeling naar huis te reizen en niet om te mogen blauwbekken op stations en in onverwarmde treinen.
Heren ik zou opstappen als ik u was en het aan wel capabele opvolgers over laten om de trein te trekken.
Want jullie zijn geen knip voor de neus waard.
Maar wedden dat nadat er kamer vragen zijn gesteld en jullie voor de zoveelste keer jullie excuses hebben aangeboden aan volk en vaderland dat jullie met je luie reet gewoon blijven zitten en elkaar bij de volgende loonronde elkaar weer een flinke salarisverhoging zullen geven en jullie personeel niet.

Wat moet de top van de Ns en Prorail doen na dit zoveelste debakel.

  • Plaatsmaken voor andere graaidenkers. (67%, 4 Stemmen)
  • Lekker blijven zitten graaien. (33%, 2 Stemmen)

Total Voters: 6

Loading ... Loading ...
Please follow and like us:

9 Reacties op “De top van ProRail en de NS zijn incompetente graaidenkers.

  1. Tja .Ach ik denk dat ik die arme stakkers wel begrijp….Het goed oplossen van de problemen kost TE veel geld.
    Of…. hun strijkstok is TE groot…

  2. Ik zal een geheimpje vertellen
    Vroegah had je een (1) merk spoorwissels waarvoor iedere serviceploeg wat onderdeeltjes in de servicewagen had liggen.
    In die servicewagen stond ook een gasfles met een hele grote brander om onderweg een bevroren wissel te ontdooien.

    Maar ja dat was vroegah
    Nu heb je 5 type wissels en helemaal geen onderdeeltjes meer en ook de gasflessen met brander zijn uit de servicewagen gehaald.

    En iedereen verschuilt zich achter een ander.

  3. @TS
    Wat wil je dan nog meer weten? Hoe lang het nog gaat sneeuwen en dat je morgen weer normaal met de trein kunt rijden? Of wil je dat de NS dan bussen in gaat zetten? Dat is natuurlijk ook een strak plan gezien de nog grotere puinhopen op de wegen.

  4. @2 Vorig jaar februari: “Kamer eist lager salaris directie NS”
    “De salarissen van de NS-directie zijn recent al met 20 procent gematigd, maar de beloning is dan nog steeds ruim boven het salaris van een minister. Maar de Kamer vindt de matiging onvoldoende en vraag het kabinet in te grijpen” “Minister Jan Kees de Jager van Financiën zag in dat de motie waarschijnlijk door een meerderheid zal worden aangenomen, maar ontraadde hem toch.”

  5. @5 Die matiging was als volgt:

    De maximale salarissen (vast plus variabel) binnen de NS-directie zijn recent al met 20 procent gematigd, van 750.000 naar 600.000 euro.

    En voor 1,2 miljoen Pietermannen krijg je het niet voor elkaar als het een beetje sneeuw dat de treinen gewoon blijven rijden?

  6. @6

    Ja, ja, hoe vernietig je het laatste sprankje vertrouwen in politici.
    Ik rijd nooit met de trein en zelfs mijn bloed loopt al weg.
    Het zal vrees ik nooit veranderen. Dit soort baantjes en bonussen is pure harddrugs. Iedereen verafschuwt het en als je eenmaal in die positie verzeilt gaat men onherroepelijk voor de bijl.

  7. Ik citeer uit een ander bericht: “Daarmee staat 3 februari op de vierde plek in de file top 10. ”

    Een beetje sneeuw en heel autorijdend Nederland durft niet meer. Muv degenen die zich wel goed hebben voorbereid op winterse omstandigheden.

    En maar commentaar hebben op de NS.

  8. Wat een stelletje zeikstralen zijn wij Nederlanders toch. Ik heb regelmatig Britten over de vloer in Amsterdam (zakelijk). Ze nemen vrijwel altijd de trein en zijn altijd vol lof over het Nederlandse spoorsysteem en geven af op hun eigen systeem.

    Dan ben ik altijd weer verbaasd, want ik hoor niets anders dan gezeur in Nederland over de NS. Nederland BV = Betweter BV. Je zou al die mensen eens op dezelfde manier op hun werk moeten aanspreken als zij de NS er op aan spreken. De wereld zou te klein zijn.

    Schei uit met zeuren, verwende nestjes.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *